mandag 26. mai 2008

Jenta som lekte med ilden av Stieg Larsson

Dette er bok nr. to i serien. Jeg dro hjem en tur, og der hadde pappa både nr 2 og nr 3 i serien... Fikk tid til å lese denne hjemme, men fikk bare startet på nr 3. (Det kommer derfor anbefaling om bok nr 3, Luftslottet som sprengtes, etterhvert.)

Denne boka handler også om Mikael Blomkvist og Lisbeth Salander. Mikael Blomkvist og Millennium jobber sammen med Dag Svensson om å avsløre sex-handel. I denne boka får vi vite enda mer om bakgrunnen til Lisbeth. Hun holder seg egentlig vekke fra Mikael, men etterhvert krysses veiene deres igjen. Jeg vil ikke skrive mer om hva som skjer - les boka!

En spennende bok som jeg leste ferdig på en to tre... En litt dum ting var at jeg følte denne boka ikke sluttet - plutselig var det bare ikke mer igjen. Derfor anbefaler jeg at dere låner/kjøper nr 2 og 3 samtidig, og at dere har god nok tid til å lese begge to nokså kjapt etter hverandre.

2 kommentarer:

Bai sa...

Gratulerer med jobb (ja, i feil blogg!)

Eg har tagga deg!

Anonym sa...

WOW! det kule er jo at jeg har lest den boka også:-) I løv it. Forresten, jeg bare la meerke til at den gamle gamle piczosiden min. Hah, er på vei ut, men enda står på din side! ble litt småsjokkert over at jeg hadde lagt så mye flid i den. Jeje. Men jeg liker bloggen din og! du er jo jammen meg veteranblogger!
..også lurer jeg på en ting. går det an å skaffe seg sånn teller på bloggen? så man vet hvor mange som har vært innom?