søndag 22. juni 2008

Sørgekåpen av Unni Lindell

Denne hørte jeg på under de lange bussturene mine i ferien. Jeg begynte på den på vei fra Trondheim til Oslo fortsatte på den fra Oslo til Uppsala og avsluttet på turen mellom Ørebro og Oslo litt over en uke etterpå...

En spennende bok som starter med at et dødsfall oppdages i Odins gate i Oslo. Ganske morsomt, og litt spesielt, at jeg sov hos onkelen og tanta mi som bor i Odins gate da jeg var i Oslo... Ester Synnøve Lønn er altså drept og eksmannen blir fort mistenkt. Etterhvert viser det seg at historien om Ester Synnøves liv og død er atskillig mer komplisert enn det så ut som først. Cato Isaksen og de andre politifolka får nok å gjøre med å få bitene til å falle på plass.

Jeg likte Sørgekåpen, så jeg kommer nok til å lese mer av Unni Lindell...

Ingen kommentarer: