tirsdag 15. juli 2008

Kineseren av Henning Mankell

Denne boka har jeg hatt lyst til å lese, også sto den i bokhylla her hjemme da jeg kom på ferie :) Ganske så praktisk...

Jeg vet ikke helt hva jeg syns. Den var bra... men ikke sånn overveldende denne må alle lese bra. Hvis du er interessert i Kinas historie og nåværende situasjon bør du absolutt lese den. Men hvis du vil ha krim og spenning hele tida trenger du ikke å lese den. Boka er nemlig delt inn i forskjellige deler, der ulike personer sine historier fortelles. Et par av delene syns jeg var litt langtekkelige, men helt greie. Deler av boka hadde faktisk passet bedre til lydbok enn å lese selv. Da kan man liksom vandre litt i tankene til det skjer noe mer spennende, mens hvis man leser selv må man lese alt for å få med seg alt.

Men alt i alt var den bra. Den får en syver... (Det meste jeg har lest til nå i denne bloggen har fått 7 eller 8,.. så jeg er kanskje ikke så flink til å fordele poeng. Men det har for det meste vært bøker jeg har fått anbefalt eller visste på forhånd var bra.)

Ingen kommentarer: